Recenze: Vicki Petterssonová - Řez

Jedna cesta, jedna žena, jeden vrah...

Drsný thriller o ženě, které se cesta na zásnubní oslavu promění v peklo. Kdo unesl jejího snoubence a co všechno bude muset podstoupit, aby ho zachránila? A je vůbec něco takového možné, když má za zády psychopata neštítícího se žádné krvavé ohavnosti? Šokující román plný napětí, rychlých zvratů a hektolitrů krve je tu!

Počet stran: 276

Vicki Petterssonová přichází s thrillerem, který vám nedovolí usnout. Budete číst a zapomenete dýchat. Odtrhnout se, vám dá neskutečnou práci, protože tahle knížka vás doslova vtáhne a pohltí. Nebudete chtít přestat číst, dokud se nedozvíte, jak to celé dopadne. Z některých scén se vám bude zvedat žaludek a za krkem vám bude sedět mráz, jako protivná opice.

Hlavní hrdinka Kristine žije se svou dcerou a snoubencem Danielem. Pracuje v Las Vegasské nemocnici jako pomocná doktorka a tam se také s Danielem seznámila. Žena, která si musela svůj krásný život vybojovat, aby poskytla své dceři lepší dětství, než měla ona sama, skrývá velmi pohnutou minulost. Matka feťačka a otec sebevrah. To už zamává leckým. Kristine se přes to však dokázala přenést a ze všech ran vyšla silnější, než byla dřív. Tak proč se nyní objevil někdo, kdo jí chce dát za vyučenou a podrobit ji nejdrsnější možné zkoušce?

S Kristine se poprvé setkáváme v autě, když míří z Las Vegas do Lake Arrowhead, kde má oslavit kromě dne díkuvzdání také své zasnoubení s Danielem. Bohatým a velmi schopným doktorem, kterého jí možná leckdo závidí. Vyzvedl ji rovnou po práci a tak jede v lékařském oděvu. Je tedy třeba, aby se na odpočívadle převlékla do oblečení, ve kterém může předstoupit před Danielovu kritickou matku.

Místo klidné cesty však následuje přepadení. Kdosi vtrhne na dámské záchodky a brutálně ji napadne. Pak zmizí a Kristine se s obavou vrací do auta. Místo snoubence však na ni čeká jen prázdné auta a Danielův telefon, na který jí chodí pokyny. Pokyny od násilníka a únosce, který drží Daniela jako rukojmí. Požaduje, aby Kristine udělala, co po ní chce, jinak se může se snoubencem rozloučit. Důvodem jeho krvavých úkolů je prý Kristinino prozření. Nemá lpět na obyčejných drahých věcech, jako doposud, ale má si uvědomit, že život je mnohem více. Jakoby to sama nevěděla nejlépe!

A tak se Kristine vydává na děsivou cestu plnou krve, ponižování, vražd a utrpení, aby zjistila šokující pravdu! Dokáže se se vším vypořádat? Přežije tuto cestu? A ochrání své nejbližší?

Už dlouho jsem nečetla knihu, u které jsem chtěla číst dál a dál a zároveň jsem se bála, co mě ještě čeká. Kdybych tento příběh sledovala v televizi, přivírala bych oči. Což u čtení zrovna moc možné není... O to větší zážitek jsem z knihy měla.

Zpočátku se zdálo, že půjde pouze o příběh dramatické cesty a Kristininých úkolů. Tušíme však, že v knize se skrývá mnohem víc. Hlavní postavy (nejen Kristine), skrývají každý své tajemství, které není právě příjemné. Postupně se tak dozvídáme, co postavy žene k činům, které dělají a čím vším si musela projít Kristine, než se stala doktorkou a matkou.  Zdánlivě povrchní příběh dostává hlubší rozměr a stává se mrazivější, emocionálnější a mnohem děsivější, než zprvu slibuje.

Knížka nemá na databázi knih úplně kladné hodnocení, což mě dost mrzí. Myslím, že je to částečně nepochopením hloubky příběhu, která se ukáže až téměř v samém závěru knihy a také brutálností a množstvím krve. Autorka skutečně šokuje brutálními scénami a její fantazie se zdá naprosto šílená. Celkově však kniha dokáže zapůsobit na dojmy čtenáře a zasáhnout ho plnou mírou.

Za mě je toto jedna z nejlepších knih, kterou jsem v poslední době četla. Bavila mě od samého začátku až po dramatický závěr a i když byla hodně krvavá, díky příběhům, které se skrývaly tak trochu pod povrchem a autorka je postupně odhalovala, se dala i ta krev snášet dobře. Málokterá kniha mě natolik zasáhla, jako právě Řez Vicki Petterssonové. Doufám, že to není poslední kniha, která autorce v Čechách vyšla!

Hodnocení: 5/5

Jak vidíte, ŘEZ u nás čte celá rodina. :)

A co vy? Už jste knihu četli? Jak se vám líbila?