Recenze: Adélka Syručková - Já a moje smečka

Knížka pro děti, nebo pro dospělé? Toť otázka vcelku roztomilá. Ale jelikož se v každém dospělém ukrývá kousek toho zapomenutého dítěte, není odpověď tak složitá. Navíc když má někdo rád pejsky, ocení tuto knížku jistě o to víc. A tak ať už jste pejskař, máte doma děti, nebo si prostě jen chcete odpočinout u milé knížky, otevřete třeba právě tuto...
Nakladatelství: Bayer
Počet stran: 112
Rok: 2012

Jak už píši v úvodu, knížka Já a moje smečka od Adélky Syručkové je určena primárně dětem. To však neznamená, že nemůže potěšit mnohé dospělé a hlavně pejskaře. Já jsem o knížce věděla již několik měsíců a chystala se ji časem koupit - ať už kvůli sobě, ale hlavně kvůli dětem. Dcerka miluje pejsky, vyrůstá s nimi a tak by to časem byla vlastně povinnost. :)

Sleduji především blog autorky, který byl nejprve věnován hlavně Adélce, což je "autorka" a hlavní hrdinka této knížky. Je to pejsek bišonek. A autorka blogu, paní Ivana Syručková a panička této kouzelné fenečky, ho psala především pro ni a milovníky psů. Protože je Ivanka knihovnice a milovnice knih, časem přidala i knižní články, které mě baví rovněž. Důvod myslím vysvětlovat nemusím. :)

A jednoho krásného dne mi přišel balíček s velkým překvapením, ve kterém kromě jiného byla právě tato knížka. Chtěla jsem ji číst hlavně s dcerou Nelou, ale ona zatím u knížky nevydrží tak dlouho, tak jsme jen prohlížely obrázky s Adélkou a Nela se u toho mohla uštěkat. :) Nakonec jsem to prostě nevydržela a udělala jsem si jeden velmi milý a příjemný večer a přečetla si knížku sama. A velmi dobře jsem se bavila.

Knížka je dělená na kraťoučké kapitolky psané velkým písmem. Každá se věnuje nějaké důležité etapě Adélčina života. Zachycuje ho od chvíle, kdy se seznámila se svou novou rodinou, dále sledujeme jak Adélka rostla, učila se, poznávala svět, jak těžce onemocněla a jak těžký byl její boj o život, nejen o zdraví. Ale také jak se uzdravila, jak běhá maratony, cestuje a výletuje, atd.

Ivana Syručková, která samozřejmě knížku za Adélku sepsala, zvolila milý jazyk, kterým za Adélku promlouvá k dětem přímo, laskavě a trpělivě vše vysvětluje. Zasvěcuje je tak i do složitějších záležitostí, jako je funkce jater a operace Adélky. Pro děti je tak text srozumitelnější a naučí se nové věci. Sledují nejen jak Adélka roste, ale spolu s ní také poznávají svět.

Jako dospělé se mi knížka líbila a potěšila mě. Byl to opravdu příjemně prožitý večer. Myslím, že ten hlavní význam však ocením, až Nela bude trpělivější a my si knížku budeme číst společně. Díky tomu, že má kniha kraťoučké kapitolky a velká písmenka, bude určitě vhodná také pro tzv. první čtení, tedy pro děti, které už začínají číst sami, odhaduji druhou, třetí třídu.

Hodnocení: 99%

Ráda bych upozornila, že pozitivní recenze nemá nic společného s tím, že jsem knížku dostala jako dárek. Hodnotila bych ji takto vysoko, i kdybych si ji kupovala sama. Knížka si to totiž rozhodně zaslouží!

Také doufám, že se třeba časem na pultech objeví pokračování, protože se mi opravdu hodně líbily poslední kapitolky o Adélčině výletování po Praze a kdyby vznikla taková knížka pro děti s Adélčinými tipy na výlety, byla by to naprostá bomba! :)