Recenze: Nicholas Oldland - Hurá na řeku

Hledáte vtipnou, zábavnou, zajímavě ilustrovanou a poučnou knížku pro své malé ratolesti? Nebo máte kamaráda, co má smysl pro humor a chcete ho podarovat nějakou vtipnou knížkou? Pak mám pro vás tip na jednu, která mě nedávno oslovila anotací i ilustracemi. A když dorazila poštou a já ji držela v ruce, doslova jsem se do ní zamilovala.

Nakladatelství: Presco group, a.s.
Počet stran: 32

Když jsem hledala nějakou novou knížku pro Nelu, chtěla jsem něco netradičního, s pěknými ilustracemi a originálním příběhem. Nepotřebuji mnoho textu, spíše zajímavé obrázky, které mohu sama komentovat a vyprávět si tak o knížce s dcerou. Vybrala jsem malou čtvercovou knížku od Nicholase Oldlanda - Hurá na řeku. A udělala jsem opravdu dobře. Knížka okouzlila nejen mě vtipnými ilustracemi, ale i Nelu.

Hlavními hrdiny tohoto kratičkého příběhu jsou tři vtipné postavičky, zvířátka bobr, los a medvěd. Tito tři legrační hrdinové se rozhodnou, že si vyrazí na výlet na vodu. Mají k tomu klasický vodácký kajak červené barvy a samozřejmě žádné zkušenosti. Musí se proto naučit pádlovat, ale především se musí naučit ustupovat jeden druhému, resp. musí se naučit kompromisům. To jim zpočátku moc nejde. Všichni chtějí kormidlovat, tak si sednou na záď a loďka se převrátí, pak chtějí všichni pádlovat na jedné straně a točí se jen dokola, další komplikace přijde, když narazí na bobří hráz a je třeba ji překonat. Ale jak? Každý z nich má svůj nápad, který je samozřejmě lepší, než ty ostatní.

Hurá na řeku je taková kratičká bajka, kterou ocení nejen děti, ale i dospělí. Dokážu si totiž klidně představit, že mám kamaráda vodáka, kterému k nějakému svátku či narozeninám nadělím právě tuto knížku. Je totiž humorná, ale i pravdivá. A ty obrázky jsou prostě úžasné. Musím se přiznat, že do tří postaviček bobra s mega zuby, losa s poťouchlým výrazem i medvěda, co se tváří, jako by ho píchla vosa a on to nečekal, jsem se zamilovala na první pohled. Především ten jejich výraz je prostě dokonalý. A to si myslím, že více než děti, ocení hlavně dospělí.

Obrázky doprovází čtenáře celou knížkou, protože textu je tam minimum. Na některých místech jsou obrázky doplněné o další text, většinou zvířátka něco komentují, nebo se třeba rozpočítávají. Proto je knížka vhodná i pro nejmenší děti, které ještě spíše než na text, soustředí pozornost na obrázky, což je právě případ mé dcerky. Někde mě nechá přečíst text a jinde improvizuji a popisuji obrázky svými slovy. Ale podstatné je, že ji knížka zaujala a baví ji. V tomto případě jediné, co mě mrzí je, že stránky jsou klasické, měkké. Doufala jsem v tvrdé desky, jako u leporela, aby si mohla Nela prohlížet sama a knížku při tom nepoškodila.

Hurá na řeku je krásná a vtipná knížka pro děti, ale i pro dospělé. Musím přiznat, že z ní mám větší radost, než má dvouletá dcerka. :) Jsem prostě ráda, že ji mám a asi k ní pořídím i další příběh těchto tří hrdinů, který se jmenuje Výlet do divočiny. Už totiž ta obálka... No, opět tam jsou ti tři a ty jejich výrazy. :)

Knížku můžete zakoupit ZDE