čtvrtek 27. července 2017

Recenze: Laura Walden - Znamení osudu

Dávný příběh plný lásky, bolesti, zrady a pomsty. Vyprávění formou deníkových záznamů se prolíná se současností. V roce 2012 sledujeme osudy dvou žen, sester Marie a Amélie, které se vinou tragické dopravní nehody odcizily. Na přání své babičky odlétají společně na Nový Zéland, aby pátraly po své dávno ztracené tetě Líze a zároveň znovu našly cestu jedna ke druhé.
Počet stran: 352

Sestry Marie a Amélie se rozkmotřily. Stalo se tak kvůli tragické nehodě, při níž zahynula jejich matka. Marie ji dává za vinu Amélii. Ta se tím sama velmi trápí a tak se snaží stres a bolest v duši léčit prací. Je majitelkou velkého rodinného pekařství a baví ji nejen péct, ale především vést celý obchod. Bohužel nemyslí na sebe a to se jí stává osudným. Jednoho dne se předávkuje léky a ve spojení s pracovním vyčerpáním zkolabuje. Lékař jí nařídí okamžitý odpočinek.

Na přání babičky se Amélie rozhodne doprovodit sestru na Nový Zéland, kam odlétá za prací i zábavou. Kromě jiného má za úkol vypátrat, co se stalo s babiččinou sestrou Lízou, která se před mnoha lety na Zéland odstěhovala s manželem a slíbila babičce, že si ji brzy vezme k sobě. Místo splněného slibu se však po Líze slehla zem. Přestala zcela komunikovat a nikdo o ní nic nevěděl. Co se tehdy stalo?

Lízin osud sledujeme ve druhé časové linii – 30. léta 20. století.  Líza se nastěhuje na Nový Zéland spolu s mužem, kterého jí vybrali rodiče. K Richardovi nic necítí, kromě obav z nepříliš úspěšného manželství. Richard čím dál častěji podléhá alkoholu a Líza se modlí, aby se vše ještě nezhoršilo, až si společně otevřou plánovanou hospodu. Naštěstí z tohoto plánu sejde a Richard místo hospody koupí plantáž, aby se stal zemědělcem. Trochu se zmírní i jeho pití a on se začne snažit zplodit s Lízou prvního potomka. Na záchranu manželství je však již pozdě. Líza už ztratila své srdce díky šarmantnímu Maorovi, kterého potkala poprvé už na trajektu a znovu pak nedaleko domova. Má však jejich láska šanci na budoucnost? Dá Richard Líze volnost, nebo ji k sobě připoutá a bude trápit?

Líza vše postupně svěřuje svému deníčku. A Amélie, která brzy najde spřízněnou duši ve zdánlivé příbuzné, začne podrobněji pátrat po babiččině osudu. Když už se však dostanou ke kýženým dokumentům, objeví se někdo, kdo jim chce pátrání zabránit. Proč?

Nová kniha Laury Walden – Znamení osudu v sobě ukrývá vše, co si od skvělé knihy představuji – rodinné tajemství, lásku, nenávist, pomstu a odpuštění, romantiku, dobrodružství, napětí a k tomu všemu nádherné exotické prostředí. Autorka píše úžasně čtivě a poutavě, což už jsem si ověřila u předchozích dvou knih, které jsem od ní měla možnost číst (Posvátná přísaha a Skrýš na konci útesu). Její postavy se vám vryjí do srdce a vy s nimi prožíváte vše tak, jako kdyby jste byli sami na Novém Zélandě a jednalo se o váš osud.  I když jsem se tentokrát nad knihou nedojala k slzám, hodně mě zasáhla. Přečetla jsem ji takřka jedním dechem a čas s ní strávený byl nádherný a rozhodně ho nelituji. Jen mě mrzí, že jsem knihu přečetla tak rychle. Byla bych si ji ráda užívala mnohem déle.
Naštěstí autorka vydala ještě další tři knížky (Maorská princezna, Uprostřed ráje, Půlnoční rituál), které mi schází do sbírky, a tak si je brzy pořídím a budu autorčiny úžasné příběhy opět prožívat s velkým nadšením.

Znamení osudu je poutavá kniha o osudech tří žen. Líza, Marie i Amélie prožívají největší lásku a také největší zkoušku svého života. Najdou nakonec sestry cestu k sobě? Dokáže workoholička Marie opustit zavedenou firmu? Má její láska na Zélandě nějakou budoucnost? A co ta Mariina? Dokáže notorická cestovatelka, která nikde nevydrží dlouho, konečně zakořenit na jednom místě? A má vůbec smysl zamilovat se do ženatého muže?

Tato kniha v sobě ukrývá mnoho vrstev a hned několik životních příběhů. Proto je také tak poutavá, čte se velmi svižně a lehce a díky tomu že se na každé stránce něco děje, nemáte šanci se nudit. Autorka se sice neutápí ve zdlouhavých popisech, přesto dokáže vykreslit prostředí i postavy tak dokonale, jako byste sledovali film.

Pokud hledáte ideální knihu na horké letní večery, není nic lepšího, než právě Znamení osudu. Pokud však plánujete poznávací dovolenou, raději nechte tuto knížku doma. Z dovolené byste moc nepoznali, neboť byste pořád četli a četli. Od knížky je opravdu velmi těžké se odtrhnout. J

Hodnocení: 98%

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Alpress.

Knihu Znamení osudu seženete ZDE.