Recenze: Nora Roberts - Údolí ticha (3.)

Souboj lidí, kouzelníků a upírů se blíží k finálové rovince. Na obou stranách vrcholí přípravy a všichni se obávají velkého a nemilosrdného střetu. Ještě více se však bojí výsledku. Zvítězí královna Moira se svou armádou lidí, kouzelníků a draků proti temným démonům s krvelačnými úmysly? Dokáže přemoci královnu upírů Lilith a její obrovskou armádu? To jsem se konečně dozvěděla v posledním díle této upírsko-romantické trilogie z nakladatelství Alpress.
Počet stran: 320

Pokud sledujete můj blog již nějakou dobu, určitě víte, že v posledním půl roce se objevily dvě recenze na knihy Nory Roberts a to Kruh věrných a Tanec bohů. Byl to první a druhý díl této trilogie a mé ohlasy byly poměrně hodně nadšené. Na závěrečný díl, který měl vyjít v červenci jsem se proto opravdu hodně těšila. A jak to dopadlo?

Možná jsem se na knihu těšila až moc, neboť první stránky mi přišly trochu zbytečné a trvalo mi déle, než jsem se začetla. Autorka do tzv. kruhu věrných vsadila šestici lidí, kteří se až dosud neznali. Každý má jiné schopnosti a každý něčím přispěje v boji proti upírům. Nejsilnější jsou pohromadě. Jelikož se ale jedná o tři ženy a o tři muže, je celkem nasnadě, že se postupně spárují a utvoří kruh mnohem silnější. Kruh sestavený ze tří dvojic propojených vzájemnou láskou. Jelikož dva páry autorka spojila již v předchozích dvou dílech, bylo naprosto jasné, kdo je na řadě nyní. Proto mi kniha zpočátku nepřišla tak strhující, jako ty předešlé.

Do popředí nyní vstupuje mladičká princezna Moira, která se má stát královnou bájné země Gheall. Poslední volný z trojice mužů je dobrý upír Cien, který je v kruhu takovým tím největším drsňákem a nehodlá se vázat a dávat najevo své city. Už proto, že je sám upírem, není jasné, jak to s ním dopadne, pokud se jim podaří Lilith zničit. Vždyť s ní má padnout a zmizet celá armáda upírů. Co se pak vlastně stane s Cienem? Nerozplyne se v prach, tak jako ostatní upíři?

Moira však cítí k Cienovi stále silnější lásku. A i když ví, že jejich vztah nemá budoucnost, nehodlá se připravit o poslední možnost, jak prožít chvíle štěstí v náručí milovaného muže. Vždyť nikde není psáno, že ona sama bitvu přežije. A tak vše vezme do svých rukou a zaútočí na Cienovy city.

Ve druhé třetině mi konečně příběh přestal připadat uměle natahovaný a začal mě bavit. Musím se přiznat, že jsem totiž moc nepochopila záměr autorky, proč Moira posílala své vojsko na stanoviště závěrečné bitvy napřed na několik částí. Proč nevyrazili všichni najednou? Protože by autorka měla méně soubojů k popisům a kniha by byla kratší? A protože by neměla dostatek času a prostoru, aby Moira a Cien prožili milostný románek?

Když se děj konečně zlomí a Moira s přáteli a se svým vojskem se konečně vydají vstříc boji a smrti, kniha se konečně stává strhující, napínavou a neodložitenou. Ve druhé polovině mi opět autorka dokázala, že je to spisovatelka s velkým S a že dokáže čtenáře dokonale pohltit. Že se dokáže zmocnit jeho mysli i citů a vyždímat ho emočně až na samé dno.

Ano, jelikož byl vztah Moiry a Ciena tak nejistý, do poslední chvilky jsem netušila, jak autorka vše vyřeší. V závěru proto čeká čtenáře hodně emotivních zážitků a přiznávám, že jsem docela dost plakala. (A ve chvíli, kdy se mnou kniha takhle cloumá, stává se pro mě vážně dobrou!!!) Zda to bylo smutkem, či dojetím, to už prozrazovat nebudu. Doporučím vám totiž raději přečíst si celou trilogii. Rozhodně stojí za to. A jistě potěší nejen příznivce fantasy knih, ale i milovnice romantických ženských románů.

Knihu Údolí ticha můžete zakoupit ZDE.