Recenze: Ruth Ware - Žena z kajuty č. 10

Ruth Ware je světoznámou autorkou oblíbeného thrilleru Všude kolem černý les. Chtěla bych napsat, že snad není čtenáře a milovníka thrillerů, který by tuto knihu ještě nečetl. Ovšem výjimka potvrzuje pravidlo a tentokrát jsem tím pravidlem já sama. Ač jsem tedy nečetla autorčinu prvotinu, druhá kniha Žena z kajuty č.10 už mi nesměla uniknout. A rozhodně jsem si čtení užila!
Nakladatelství: LEDA
Počet stran: 368

Hlavní hrdinkou tohoto strhujícího čtení je novinářka Laura Blacklocková, která si nechá říkat Lo. Díky indispozici své šéfky je místo ní pověřena vyplout novým zámořským parníkem pro menší množství lidí, aby do jejich časopisu o cestování podala "upřímnou" reportáž a především získala kontakty a zájem majitele lodi platit si v jejich časopise dlouhodobou reklamu.

Na lodi je pouze omezené množství osob. Kromě majitele lodi a jeho smrtelně nemocné manželky je přítomno velké množství novinářů a investorů, z nichž většina se zná navzájem. Pak už je tam jen posádka lodi a obsluhující zaměstnanci. Přesto se zdá, že je přítomen ještě někdo, o němž ví jen Lo.

Lo je ubytována v kajutě č. 9. Když se připravuje na první večeři, zjistí, že jí chybí řasenka. Skočí si ji tedy vypůjčit do sousední kajuty. Tam pobývá mladá štíhlá žena s dokonalým make-upem a řasenku jí ochotně věnuje. V noci pak Lo slyší, jak cosi šplouchlo do vody a je si jistá, že to muselo být lidské tělo. Muž, který odpovídá na jachtě za bezpečnost však skálopevně tvrdí, že kajuta č. 10 byla prázdná. Její host se nemohl na plavbu dostavit a zrušil svou účast.

Kdo byla ona žena? Přece to nebyl jen přelud? Půjčila Lo svou řasenku... Jenže i ta se ztratí!

Lo je o své pravdě přesvědčená a věří že kdosi spáchal vraždu. Nepřestane do záležitosti šťourat a tak se zaplétá do záhadného zločinu čím dál více.

Thriller Žena z kajuty č. 10 je zpočátku vystavěn tak, jakoby se jednalo o detektivku v klasickém anglickém stylu Agathy Christie. Uzavřený prostor v němž je přesně daný počet lidí. Někdo zemřel a někdo musí být vrah. Jenže tady nám chybí Hercule Poirot a dokonce i mrtvola. Tak jak to tedy všechno bylo?

Thriller anglické autorky se mi opravdu hodně líbil. Byl od samého začátku velmi čtivý, i když do děje mě skutečně vtáhl až ve chvíli, kdy Lo usínala ve své kajutě a ozvalo se ono podezřelé šplouchnutí. Do té doby mi kniha přišla tuctová. Jenže pak vše dostalo ty správné obrátky a já spolu s hlavní hrdinkou přemýšlela a lámala si hlavu, kdo by mohl být pachatelem a především - kdo byla žena, která jí půjčila řasenku a pak se "vypařila", nebo byla nejspíše hozena do mořských vln?

Pak už jsem jen hltala text a místy zapomínala i dýchat. Kdyby se mi mezitím nebudil synek a nepotřeboval maminku, přečetla bych ji určitě na jeden zátah. Jenže ten konec... Ten byl na mě příliš rozvláčný a natahovaný. Proč? Chápu, že autorka musela vše vysvětlit a také chtěla aby napětí gradovalo na maximum. Jenže přiznám se, že mě už posledních třicet stránek spíše nudilo a rozčilovalo. Chtěla sem vědět, jak to všechno nakonec dopadne a to protahování už mi přišlo zbytečné.

Díky pomalejšímu rozjezdu a především zbytečně protáhlému konci strhávám knize pár bodů. Přesto se však jedná o skvěle napsaný strhující thriller, který přečtete jedním dechem a bude vás při tom příjemně mrazit v zádech.

Hodnocení: 83%

Za knihu děkuji nakladatelství LEDA.

Ženu z kajuty č. 10 si můžete zakoupit ZDE. :)