středa 15. listopadu 2017

Recenze: Georgina Fuggleová - LUŠTĚNINY

Máte rádi luštěniny? Rádi si připravujete chutné a zdravé pokrmy? Baví vás kombinovat, experimentovat a objevovat nové recepty, nebo jste na tom jako já, že umíte uvařit standardním způsobem čočku, hrách a fazole a rádi byste uměli víc? Pak je pro vás jako dělaná nová kuchařka z nakladatelství METAFORA - Luštěniny

Název: Luštěniny
Autor: Georgina Fuggleová
Počet stran: 176

Musím se přiznat, že ač mám luštěniny ráda, nedělám je moc často. Proč? Protože mé kuchařské umění čarovat v hrnci s těstovinami se bohužel zužuje na tři klasické pokrmy - čočku (sypanou, nebo omáčku, kterou mám nejraději), hrachovou kaši a polévku a fazole přidané do guláše. Trochu málo, že? No a představte si, že bych těchto pár pokrmů vařila pořád dokola...

Ale co když existuje něco, co mi pomůže rozšířit si povědomí o množství a druzích luštěnin a ještě mě to naučí z nich něco dobrého uvařit? Právě to dokáže knížka Luštěniny z nakladatelství Metafora

Publikace je rozdělena do několika částí, podle barev luštěnin. Dozvíme se, které luštěniny se dělí na bílé, černé, zelené, žluté, červené a hnědé a co se s nimi dá dělat. Jak se připravují a co všechno z nich můžeme uvařit. Věděli jste, že z luštěnin můžete udělat i dezerty? Já jsem to tedy ani netušila a bylo to pro mě velké a velmi příjemné překvapení.

Hned v úvodu se dozvíme plno zajímavých informací o luštěninách a na následující dvoustraně se je naučíme všechny díky dokonalé fotografii poznat. Na dalších stránkách pak nechybí popis ke každému druhu, co vše se s danou luštěninou dá dělat, čím se liší od ostatních, co obsahuje...

Jídla a recepty jsou popsány standardně - tedy text je rozdělen na část s ingrediencemi potřebnými k vaření a následný postup. Některé recepty jsou komplikovanější a delší na přípravu, některé o něco snazší. Asi bych nedoporučila tuto kuchařku úplným začátečníkům. Ale středně pokročilým a zkušenějším kuchařům a kuchařkám jistě učaruje variabilita jídel a možností, které díky luštěninám máme.

Co se týká samotných ingrediencí, v dnešní době už není problém sehnat ve větších městech většinu potřebných surovin k vaření z této kuchařky. Na malém městě či vesnici však bude třeba vaření plánovat a sehnat si některé méně známé a používané suroviny předem. Pokud tedy nechcete vařit, tak jako já - zjistím si, co je to za surovinu a čím by šla nahradit, popřípadě ji zkusím vynechat. Tedy pokud to není to hlavní, co je k uvaření daného pokrmu třeba. To sice není správný postup, ale ve finále to funguje a zatím se mi nestalo, že by se některý můj pokrm nedal sníst. :)

U kuchařky Luštěniny musím také vypíchnout krásné fotografie. Může se sice zdát, že jsou dnes u kuchařských publikací krásné a kvalitní fotografie jídel standard, ale není to pravda. Plno publikací nestojí po grafické stránce za nic. U Luštěnin tak tomu není. Každé jídlo je zdokumentováno po uvaření a naaranžování a vám se na něj sbíhají sliny. :)

Pokud tedy máte rádi luštěniny a chcete si vyzkoušet nové, svěží a zdravé pokrmy, rozhodně by vám tato publikace neměla doma chybět!

Hodnocení: 98%

Knihu Luštěniny zakoupíte na stránkách nakladatelství Metafora.