pondělí 20. listopadu 2017

Recenze: Tim Weaver - Zlomené srdce

Před deseti měsíci zmizela známá modelka a herečka z béčkových hororů Lynda Korinová, manželka slavného režiséra Roberta Hosterlitze. Kam se poděla? Co zjistila? A je vůbec ještě naživu? Detektiva pohřešovaných osob Davida Rakera kontaktuje Lyndina sestra a pověří ho, aby Lyndu našel. Moc vodítek mu nedala. Prakticky jen den a místo, kde byla viděna naposledy.

Nakladatelství: Mysterypress
Počet stran: 480

S autorem Timem Weaverem jsem se v knize Zlomené srdce setkala poprvé. Jeho styl mě velmi oslovil a kniha se četla doslova sama a jedním dechem. A to od samého začátku. Nebyla v ní žádná hluchá místa, téma bylo nesmírně zajímavé a pátrání napínavé. Co chtít od dobré knihy víc?

Hlavním hrdinou je David Raker, soukromý detektiv, který se specializuje na hledání pohřešovaných osob. Když je požádám Wendy, aby našel její sestru Lyndu Korinovou, která zmizela před deseti měsíci za záhadných okolností, považuje to za běžný případ, jakých jsou desítky. Brzy však pochopí, že tady jde o mnohem více.

Lynda bývala modelkou a nepříliš úspěšnou herečkou. Hlavně však byla manželkou režiséra, jehož oskarová kariéra kvůli politickému skandálu klesla k bodu mrazu. Přestože se v Robertu Hosterlitzovi ukrýval génius za kamerou, od určité doby jeho filmy nestály za nic. Co se tehdy stalo? A jak to ovlivnilo život jeho i jeho manželky? A souvisí to vůbec s Lyndiným zmizením?

I když David nejprve považuje tyto informace za drby, které nikam nepovedou, velmi brzy si uvědomí, že to je zřejmě směr, kterým by se při hledání pohřešované měl vydat. Lynda pravděpodobně zjistila něco, co by nemělo vyjít na světlo? Musela před někým uprchnout? Schovává se někde? Nebo ji snad někdo unesl? A je vůbec ještě živá? To jsou otázky, které si musel tento sympatický vyšetřovatel ve zralém věku pokládat. A to ještě netušil, kam až ho pátrání dovede.

Musím se přiznat, že jsem až dosud nečetla podobně laděnou knihu. Kombinace thrilleru s prvky zabíhajícími do nedávné historie dvacátého století, která navíc přináší plno zajímavých informací o filmovém prostředí, pro mě byla nová a neokoukaná. Velmi mě bavilo pátrání plné akce a čerstvých informací, stejně jako vhledy do minulosti slavného režiséra a všeho, co se kolem něj točilo. Příběh navíc zcela nečekaně odhaluje i jedno dobře ukryté rodinné tajemství, což je téma, které má u mě jako u čtenáře vždy dveře otevřené.

Jak už jsem napsala výše, tento příběh byl nejen zajímavý a napínavý, ale bavil mě svou akčností. Od samého začátku mě vtáhl do děje, ani chvilku mě nenechal vydechnout a sázel jednu akci a zajímavou informaci za druhou. Tím, že postupně odkrýval další a další vrstvy, mě stále více pohlcoval. Autor mě udivuje tím, že dokázal vymyslet tak složitý a zamotaný příběh a při tom ho velmi čtivou formou před čtenáři rozplést.

Až do poslední chvíle jsem netušila, kdo je kdo, kam zmizela Lynda a co vlastně všechno zjistila. Sice mi chvilkami přišlo, že autor až zbytečně omílá stále dokola informace o tzv. ztracených Robertových filmech, ale na konci jsem pochopila, že to jinak nešlo. A vzhledem k tomu, že po celou dobu si autor dokázal udržet mou pozornost a stále více mě napínat, musím knihu hodnotit velmi pozitivně.

Kniha jistě zaujme a potěší čtenáře thrillerů i krimi románů, stejně jako fanoušky hororů a noirových filmů. Má totiž přesně takovou atmosféru, jako zmíněný druh filmů. Nechybí tam pátrání, přestřelky, zajetí a prchání, boj o život i téměř dojemné rozuzlení.

Hodnocení: 89%

Knihu Zlomené srdce zakoupíte na stránkách nakladatelství Mysterypress.