Recenze: Ivana Tremlová - Milionový rodič

Začínáte podnikat, nebo o tom alespoň přemýšlíte a nevíte jak začít? Pochybujete, jestli na to vůbec máte? Bojíte se oslovit potenciální klienty, založit si stránky, být aktivní na sociálních sítích? Nebo máte blog či vlastní stránky a rádi byste získali více sledovatelů/čtenářů? Ivana Tremlová přišla s novou pracovní knihou, ve které vám se vším poradí a pomůže odstartovat budoucí novou kariéru.

Autor: Ivana Tremlová

Vydavatel: Tremlová Ivana, Mělník
Tisk: Finidr, s.r.o.

Co se týká motivační literatury, bývám ve výběru a četbě velmi obezřetná. Jsem totiž přesně ten tip člověka, který se pro věci snadno nadchne, rychle se vrhne vyzkoušet všechny rady a tipy a pak zjistí, že je vlastně za blbce, a co funguje v Americe, Británii, nebo třeba i jen ve velkých Pražských firmách, tady u nás, v jihočeské díře nelze použít. Párkrát už jsem si takto naběhla a po velké euforii nastal tvrdý pád na dlažbu a rychlé a nepříjemné vystřízlivění.

Když mě paní Ivana Tremlová oslovila, zda bych měla zájem přečíst si její novou motivační knihu, váhala jsem. Vzhledem k tomu, že již vlastním její Kuchařku pro nejmenší a jsem s ní velmi spokojená, rozhodla jsem se nabídku přijmout. Přesto jsem k ní přistupovala s tím, že to bude jen další kniha s mnoha nadšenými a v praxi nepoužitelnými větami.

Ivana Tremlová dala dohromady pomůcku, která by měla pomoci začínajícím podnikatelům, především podnikatelkám - maminkám, ideálně na mateřské dovolené. Aby mohly i v pohodlí domova rozjet svůj nový projekt, ať už je to blog, internetové stránky, e-shop, nebo cokoli jiného. Postupuje velmi pozvolna a pečlivě vysvětluje vše potřebné - od založení stránek, výběru portálu, jména, webové adresy, hostingu, po oslovování klientely a získávání budoucích zákazníků.

Sama se pohybuji v tomto internetovém světě již několik let a to především jako blogerka. O možnost dalšího příjmu - přivýdělku na mateřské jsem se pokoušela mnoha různými způsoby. Mám kurz masírování, fotím, píšu knihy i blogy. V předloňském roce jsem dokonce nadšeně založila e-shop s dětskými potřebami, abych ho po půl roce zrušila s absolutním fiaskem a prodělkem. Jelikož jsem před mateřskou dělala v bance a ještě před tím callcentru, vím, jak oslovovat budoucí klienty, ale mám k tomu neskutečný odpor, který jsem si v práci vypěstovala. Jenže až nyní, při přečtení knihy Milionový rodič jsem pochopila, že ani u svého případného podnikání se tomu nevyhnu.

I když kniha Ivany Tremlové obsahovala plno věcí, které už znám a sama jsem si je v průběhu let musela dohledat a zjistit, je vhodná pro úplné začátečníky, i pro "pokročilé". Myslím, že každý budoucí podnikatel/bloger/spisovatel, si v ní najde to své.

Já si rozhodně urovnala informace o názvu podnikání, webových stránkách, důležitosti hostingu a oslovování klientů. Teď už vím, že nestačí jen založit stránku na facebooku, přiřadit k ní webové stránky a pozvat pár přátel a čekat, až se mi "lajky" sami namnoží. Ani platit reklamu se nevyplatí v případě, že svému podniku více nepomůžete.

Milionový rodič není jen kniha plná rad a motivací. (Ano, i ty motivace tam jsou a to celkem dost. Ale praktické rady převažují!) Je to zároveň pracovní sešit, kam si pod vedením autorky zapisujete různé úkoly, zkoušíte oslovení klientů, sesumírujete si vlastní myšlenky i naplánujete práci pro jednotlivé dny, týdny a měsíce.

Jak moc bude tato kniha využitelná v praxi, to ukáže teprve čas. Fakt je, že už nyní jsem si uvědomila, kolik chyb jsem ve svých předchozích pokusech dělala. Jelikož jsem plánovala od letošního roku začít více fotit a zkusit si z focení vybudovat minimálně pravidelný přivýdělek, ozkouším autorčiny rady v praxi velmi brzy. Nevěřím motu uvedeném pod nadpisem knihy: "Dnes vyplníš a zítra vyděláváš", můj pohled je rozhodně střízlivější, ale rozhodně se budu řídit mnoha autorčinými tipy, vytrvám a nebudu se vzdávat v začátcích.

Původně jsem se chystala "pouze" více věnovat focení portrétů, rodin, miminek a případně svateb, ale jelikož snad ještě více, než lidi, fotím knihy, rozhodla jsem se zkusit štěstí ještě v trochu jiném oboru. Knihy i focení jsou mé největší koníčky a tak doufám - ne, pevně věřím - že pílí, vytrvalostí a třeba i s pomocí knihy Milionový rodič dosáhnu svého a splním si sen a zároveň získám pravidelný příjem, alespoň na přivýdělek k mateřské/rodičovské.

Nebudu hodnotit knihu Milionový rodič procenty, jelikož její přínos se ukáže až časem. Přesto ji už nyní určitě doporučím všem, kteří přemýšlí nad založením živnosti či blogu. Dozvíte se tam totiž nejen o tom, jak začít, ale především jak propagovat, což je dnes u podnikání snad to nejdůležitější.
I když se kniha jmenuje Milionový rodič, věřím, že je vhodná nejen pro rodiče na mateřské/rodičovské dovolené a že si v ní rady a doporučení najde i každý jiný, kdo chce začít s podnikáním.

Paní Ivaně Tremlové děkuji za poskytnutí recenzního výtisku, protože sama bych asi na knihu nenarazila, či si ji neobjednala a tím pádem bych se při svém podnikání plácala stále na stejném místě. Tak tedy děkuji, že mám možnost posunout se dál. :)

O autorce Ivaně Tremlové se více dozvíte na jejích stránkách ZDE.