Recenze: Dilly Court - Služebná z hostince

Devatenácté století, střetnutí bohatství a chudoby, špíny a okázalosti, lásky a smrtelného nebezpečí, které představuje válka. To vše se protíná v knížce, která se sice může jevit na první pohled jako "červená knihovna", ale opak je pravdou. Od knížky jsem čekala jen příjemnou oddechovku, ale dostala jsem mnohem více. Rozsáhlý román plný zápletek a napínavého děje, ve kterém ovšem nechyběla láska.

Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 464

Od autorky Dilly Court jsem až dosud nic nečetla, takže jsem vůbec netušila, co mám od této knížky očekávat. Navíc ji vydalo nakladatelství Baronet, které pro mě představuje thrillery, které mě moc neoslovily a romance, popř. historické romance, které jsem dříve milovala a nyní už si je přečtu jen čas od času. Možná je to chyba! Předpokládala jsem proto, že knížka bude opět plná dráždivých milostných scén, které budou zasazeny do historické doby a nějaké zajímavé zápletky. Tak to jsem se ovšem spletla!

Hlavní hrdinkou knihy Služebná z hostince je Lottie Laneová, mladá žena, která pracuje jako holka pro všechno v hostinci U dvoukrké labutě v Londýně. Jedná se o zájezdní hostinec, kterému vládne drsná a neoblomná držgrešle, ženská, která nejde pro ránu daleko a svým zaměstnancům značně ztrpčuje život. Jednoho dne je do hostince přivezen zraněný voják, o kterého je třeba se postarat. Hostinská nehodlá své zaměstnance pustit k této "jednoduché" práci, aby zanedbávali tu v hostinci, ale Lottie si čas najde. Dobrovolně o vojáka pečuje v době svého volna. V té době se začnou lépe poznávat a přeskočí jiskra. Jenže... voják se vrací zpět do války na Krym a Lottie má zůstat v hostinci. Rozhodne se však svůj život změnit.

Lottie se práce pečovatelky tak zalíbí, že chce odjet za Gideonem na Krym, jako zdravotní sestra. Nemá však patřičné vzdělání a je odmítnuta. Osud však Lottie pomůže. Do hostince přijíždí hraběnka Aurelie Dashwoodová, manželka vojáka, která právě přišla o osobní komornou. Pověří tou prací Lottie a protože se jí za těch pár dní v hostinci osvědčí, nabídne jí u sebe práci na trvalo. Zaujme ji navíc Lottiin příběh a potřebuje komornou, která s ní dobrovolně poputuje na Krym, kde Aureliin manžel, velitel vojska, bojuje ve válce. A tak se obě ženy vydají na cestu.

I když byly některé události opravdu hodně předvídatelné a hlavně konec jsem odhadla předem, bylo to krásné... Nechci psát krásné čtení, protože jsem knížku poslouchala při práci, nechala jsem si aplikací v mobilu předčítat e-book. Od začátku mě tento příběh hodně bavil. Líbí se mi knihy, kde se hrdinka musí "vyhrabat ze dna" a zapracovat na svém osudu. Kde za své štěstí musí bojovat a především když má odvahu se do toho pustit. A Lottie měla odvahu, kuráž i vytrvalost. Ano, byla to veskrze kladná postava, ale to vyvažovali jiní. Např. lady Aurelie, která dovedla překvapit čtenáře i Lottie.

Charakter postav byl dobře vykreslen, dějová linka opravdu bohatá a i když je kniha poměrně rozsáhlá, čtenář se ani chvilku nenudí. Pořád se něco děje a to se autorka nezdržuje přehnaně dlouhými popisy. Všechno, co píše, je podstatné a "k věci". A milostné scény? Ani jedna! Je to sice příběh o lásce a to nejen o té Lotiině, ale je to krásný příběh a možná že bych tam i nějakou tu milostnou scénku uvítala. :)

Jediné, co mi přišlo až zbytečné, byl komplikovaný konec. Příběh by se dal určitě ukončit jednodušeji a podnikatelské čachry mezi Aurelií a Lotií mi na konci přišly zbytečně složité a to i když autorka nezacházela do velkých podrobností. A závěr samotný? Ten mi zase přišel až příliš rychlý. Dokonce tak, že jsem pátrala, zda to tak opravdu končí a zda se mi e-book nějak v mobilu "neusekl".

Rozhodně si brzy přečtu, nebo poslechnu další knihu autorky, protože Služebná z hostince mě opravdu hodně bavila. A na produkci nakladatelství Baronet se zase budu muset podívat po dlouhé době podrobněji. :)

Hodnocení: 83%

Knížku Služebná z hostince můžete koupit nejlevněji ZDE.