Recenze: Jaroslav Velinský - Hra na smrt

Když mě nakladatelství Mysterypress oslovilo, zda bych chtěla recenzovat jejich nový e-book Hra na smrt, trochu jsem váhala. Jednak je od pro mě neznámého českého autora Jaroslava Velinského a jednak to není vlastně žádná novinka. Knížka vyšla již v sedmdesátých letech. A tudíž je z doby, kterou nemám právě v oblibě - nejsem žádný retro fanda. Bude se mi tedy líbit? Nakonec jsem to "riskla" a knížku si vyžádala. A výsledek? Bože! Chci další jeho knížky. Bylo to prostě skvělé!!!

Nakladatelství: Mysterypress
Počet stran: 270
Rok: 2018 (pouze jako e-book)

Hra na smrt je v pořadí druhá vydaná kniha ze série s Augustinem Velikým. Prvním je Spravedlivá pistole, který si rovněž musím nutně pořídit! :) Augustin Veliký je vysloužilý detektiv v důchodu, který žije s mladým svérázným malířem Josífkem Smetanou. Přátelí se s nimi dvě mladé ženy, sochařka Gréta Hornová a také její kamarádka, alpinistka Kristina Danišová.

Jednoho dne jde po městě stavbyvedoucí, když mu na velkém prostranství spadne na rameno shnilý kus masa. Myslí si, že ho po něm někdo hodil. Ale kdo? A odkud, když v okolí není žádný dům či převýšení, odkud by lotr házel? Zavolá si tedy četníka, který donese shnilé maso úslužně až na stanici. A tak se dostane podivný kus masa až v bývalému detektivovi Augustinovi Velikému, který se rád připlétá i do současných případů. Poté, co se zjistí, že maso je lidské, začne zajímavé hledání. Kde může být ukrytá mrtvola, že se k ní dostanou ptáci, ale nikdo ji dosud nenašel?

Veliký se se svými přáteli pouští do pátrání zajímavého zamotaného případu a čtenář se opravdu dobře baví. Až dosud jsem nečetla nic, co by mě dokázalo natolik pohltit a bavit, jako knihy Agathy Christie. Navíc aby to mělo stejně dobrou zápletku, chytré dialogy a napínavý děj. Až nyní!

I když se příběh odehrává někdy v 60.letech minulého století, neměla jsem z něj vůbec pocit, že by z toho "čišel" socialismus. Knížka byla opravdu velmi čtivá, plná svižných, trefných a místy vtipných dialogů, postavy rozhodně nebyly žádné režimem ušlápnuté puťky... Naopak! Tenhle detektivní příběh je prostě nadčasový a mohl by se klidně odehrát v současnosti.

Musím přiznat, že jsem opravdu nečekala, jak moc mě chytne a budu z něj nadšená. Dlouho se mi nestalo, abych četla do půlnoci a nebyla schopna knížku odložit, dokud ji nepřečtu celou. Měla jsem samozřejmě tip na pachatele, ale byla jsem totálně vedle. Neuhodla jsem. Autor totiž celou situaci dokázal perfektně utajit a tak i postavy, které si myslely, že pachatele znají, ho vlastně neznaly.

Postava Velikého a jeho tří přátel mi neskutečně přirostla k srdci. S touhle partou bych se chtěla seznámit a jít s nimi na vermut, neboť ten rádi pili. A hraje také zajímavou úlohu v celé knize. :)

Rozhodně si přečtu i další díly, které vydavatelství chystá a musím si dokoupit první díl, protože tohle mi nesmí chybět!

Knihu Hra na smrt rozhodně doporučuji milovníkům kvalitních detektivek, protože tohle vážně stojí za přečtení!