Recenze: Vlastimil Vondruška - Dračí náhrdelník

Další díl z Vondruškovy série Hříšní lidé Království českého nás po delší době zavádí opět do Prahy a také na hrad Šternberk. Opět vyšetřuje náš známý a oblíbený královský prokurátor Oldřich z Chlumu, ale tentokrát mu kromě Oty a Diviše pomáhá i jeho krásná manželka Ludmila z Vartemberka, a spolu s Otou navíc i mladinká herečka. Není divu, každá pomocná ruka se hodí. Oldřichova pátrací četa je totiž téměř násilně rozdělena.

Počet stran: 304

Oldřich s Chlumu se se svými služebníky a manželkou vypraví do Prahy. Má se tam konat jarmark, na který se Ludmila již dlouho těší a on jí slíbil, že ho s ní nejen projde, ale také jí něco krásného koupí. Mají totiž výročí. Ludmila si však stačí k jejich soukromé oslavě vybrat zlatý medailon na řetízku. Záhy jsou jejich cesty rozděleny.

Na břehu Vltavy je nalezen mrtvý kanovník. Ještě před svou smrtí stačil prozradit muži, který ho našel, že někomu hrozí nebezpečí. Muž mu již dobře nerozuměl a tak Oldřich spolu s rychtářem Slámou, nebyli z jeho výpovědi příliš chytří. Zdálo se, že to má co dělat se svatbou dvou významných rodů, která se chystá na Šternberku. Oldřich musel chtě nechtě opustit Ludmilu a vyrazit na zmíněný hrad, aby zjistil, co se děje a zda skutečně někomu hrozí nebezpečí. Ludmilu zanechal v "péči" královny Kunhuty v Praze a pro jistotu jí přenechal i Otu a Diviše, kteří měli svou paní střežit a ochraňovat. Samozřejmě že měli také dál pátrat po tom, proč byl kanovník zavražděn.

Netrvá dlouho a v Praze dojde k dalšímu mordu. A to před očima Ludmily, Oty a Diviše, kteří se chtějí zúčastnit představení potulných herců.

Nebudu více prozrazovat z děje, protože bych tak mohla postupně převyprávět celou knihu. Podstatné je, že Oldřich pátral na Šternberku a zbytek jeho party pak v Praze. Musím pochválit pana Vondrušku, že tentokrát své čtenáře nezahlcovat na začátku přílišným popisem postav této série. Však my je všechny dobře známe a víme, kdo je kdo, a jaké má charakteristiky. Ostatně, zmiňuje je místy i v průběhu děje, tak na co sáhodlouhé vysvětlování na začátku!

Co se mi líbilo? Že po delší době opět zapojil do pátrání i manželku Oldřicha z Chlumu, že součástí děje byla herecká skupina a že Ota už není takový prostopášník. Přesto mám pořád z textu pocit, že v minulosti snad každá ženská netoužila po ničem jiném, než si nadšeně zvednout sukně před každým chlapem. Jen tentokrát to snad více než Ota "odnesl" pan Oldřich.

Co mě však nezaujalo, byla zápletka s náhrdelníky. Ústředním motivem celého pátrání, jak ostatně napovídá i název knihy, byl náhrdelník s drakem. A ne jen jeden. Postupně se objevovaly další a další, a vyšetřování tak komplikovaly a zamotávaly čím dál více. A to je další, co mi vadilo. Překombinovanost. Tentokrát jsem se v ději opravdu ztrácela a místy jsem se až musela zastavit a přemýšlet, jestli si i sám autor neprotiřečí.

Nakonec jsem si vraha tipla, ale byla jsem totálně vedle. Nejvíce mě však zklamal konec, který mi po všech těch zmatcích a chaosu s náhrdelníky přišel strašně strohý a o ničem. Nechci prozrazovat pointu, takže víc psát nebudu, ale celkově mě knížka zklamala. Přesto jsem ráda, že ji mám. Mohla jsem být zase chvíli se svými oblíbenými postavami, které jsou už po těch letech, kdy tato řada vychází, jako moji přátelé. Ráda pobývám v jejich "blízkosti", mám ráda atmosféru, kterou ve svých knihách pan Vondruška vytváří a proto mu mohu nepříliš povedenou zápletku odpustit. :)

Hodnocení: 79%

Knížku Dračí náhrdelník můžete koupit ZDE.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství MOBA