Recenze: Corrie Jackson - Tváře noci

Drsný svět modelingu, kde se lesk a sláva střídá s tou největší špínou, podvody a drogami. Jaká je realita světa, po kterém touží každá druhá mladinká dívka? To ukazuje skvělý thriller Tváře noci, z pera Corrie Jackson. Hlavní hrdinka, novinářka Sophie Kentová se díky své práci dostane na stopu vraha, který brutálně zavraždil mladičkou začínající modelku. Sophie tuší tzv. "sólo kapra" a tak jde pořád dál, nehledíc na nebezpečí, které hrozí i jí.

Nakladatelství: Mysterypress
Počet stran: 368

I když nejsem pravidelný čtenář thrillerů (mezi blogery se najdou mnohem větší nadšenci), protože ráda střídám žánry, když už nějaký čtu, tak si hodně vybírám. Tváře noci byl vlastně takový risk, protože jsem vůbec netušila, do čeho jdu. Nalákala mě především anotace, která zvala čtenáře do atraktivního prostředí modelingu. Vůbec jsem neočekávala, jak moc mě bude kniha bavit a že ji zhltnu téměř bez dechu za dva dny.

Hlavní hrdinkou je novinářka Sophie Kentová. Mladá atraktivní a sympatická žena, která by si klidně mohla užívat peněz svého otce, nechat si dohodit příjemné místečko za hodně peněz, ale místo toho se chce prosadit sama. Chce si dokázat, že má na to, být dobrá novinářka a napsat článek na titulní stranu novin. Proto, když narazí na rozruch na ulici, začne zjišťovat, co se stalo a proč. Zajímavé je, že ji její pátrání přivede na cestu k úplně jinému případu. Při hledání svědků neštěstí, které se stalo, se seznámí s mladičkou modelkou, která se viditelně něčeho bojí. Sophie ji přiměje mluvit. A tak jí mladičká dívka vypráví svůj příběh. Než však stačí prozradit, z čeho má takový strach, někdo ji zavraždí.

O to víc se Sophie snaží přijít celé věci na kloub. Cítí se zodpovědná za dívčinu smrt. Má pocit, že tomu mohla zabránit. To, co může pro mrtvou dívku udělat, je alespoň vypátrat vraha a získat tak zároveň svůj příběh na titulní stránku.

Tváře noci byl naprosto skvělý a strhující thriller. Opravdu moc mě bavilo především to, že hlavním hrdinou nebyl klasický vyšetřovatel, detektiv či policista, ale mladá ambiciozní novinářka. Měla jsem tak možnost vidět celou problematiku z druhé strany - ze strany novinářů. Jak se shánějí informace pro tisk? Kam až se dá legálně zajít a kdy musí nastat nelegální hra?

Sophie mi byla velmi sympatická nejen jako novinářka, ale také jako žena. Měla samozřejmě i svůj soukromý život, své problémy, ale dokázala se jim postavit čelem. To, s jakou odvahou, někdy až bez pudu sebezáchovy, se pouštěla do pátrání a bavila se úplně s každým, kdo mohl být a byl podezřelý, mi vyráželo dech. Hodněkrát jsem si říkala, tak teď to bude vrah a něco jí udělá. Jak se může takhle vyptávat a ještě předhazovat podezřelým, co všechno ví? Ano, opravdu jsem to se Sophií hodně prožívala.

Zápletka byla vymyšlená velmi dobře, bylo tam hodně vodítek, ale i slepých uliček, příběh byl poutavý a vyprávění strhující. Nutilo mě lámat si hlavu s tím, kdo to všechno provádí. A i když jsem už někdy v polovině částečně věděla, kdo za tím asi stojí, čtení mě pořád bavilo. Možná i o to víc, že jsem se chtěla přesvědčit, že mám pravdu.

Závěrečné drama sice nebylo nijak zvlášť originální, naopak, jsem ho očekávala, o to víc, že si o něj Sophie přímo říkala, ale mě se líbilo. Závěr byl rychlý, autorka ho zbytečně neprotahovala, zkrátka všeho bylo tak akorát - násilí, světu modelingu, soukromého života Sophie.

Je to jeden z nejlepších thrillerů, které jsem v poslední době četla. Rozhodně ho doporučuji ke čtení! Já si nenechám ujít další knížky autorky, pokud (doufám) vyjdou.

Hodnocení: 99%

Knihu Tváře noci můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Mysterypress.