Recenze: K.L. Slater - Se mnou jsi v bezpečí

Anna je mladá žena, která se drží v ústraní. Kdysi jí někdo hodně ublížil a od té doby se raději každého straní. Teď se však stala svědkem nehody a může být užitečná. Může pomoci někomu, kdo to hodně potřebuje. A při tom se pomstít...

Nakladatelství: Mysterypress
Počet stran: 352
Četla jsem jako e-book.

Kim Slater je anglická autorka, jejíž cesta mezi spisovatelské hvězdy nebyla právě jednoduchá. Vlastně až ve čtyřiceti letech se rozhodla, že se do spisovatelské kariéry vrhne naplno a vystuduje tvůrčí psaní. Nyní je nejen magistrou ve zmiňovaném oboru, ale také ho vyučuje. Na svém kontě má již několik psychologických thrillerů a knih pro mládež. Její prvotina Se mnou jsi v bezpečí, která se mi dostala do rukou sice má nějaké mouchy, ale jinak je to velmi slušný a chytlavý psychologický thriller.

Hlavní hrdinkou je Anna. Tato mladá žena je značně podivná. Žije o samotě, baví se jen se sousedkou a pracuje jako poštovní doručovatelka. Jednoho dne se připlete k autonehodě, kdy je sražen cyklista. Zachrání mu život a čeká s ním až do příjezdu sanitky. V řidičce, která ho srazila, pozná ženu, která jí před lety zničila život a tak se rozhodne se pomstít.

Musím se přiznat, že anotaci jsem nečetla dosti pečlivě a tak jsem netušila, proč Anna dělá to, co dělá. Už u popisu nehody je jasné, že ženu zná, ale nepochopíte z toho, že se rozhodne jí pomstít. Autorka totiž prozrazuje co Anně provedla až mnohem později. Proto mi přišlo následující jednání Anny a její snaha vetřít se do přízně sraženého cyklisty Liama značně podivné.

Anna se vtírá do jeho života naprosto neslušně a nevybíravě. Vloupá se k němu do domu, prohlíží si jeho pokoj, jeho vlastní babičce říká, jak by se měla k Liamovi chovat... Je to opravdu podivné chování a čtenář velmi rychle tuší, že s Annou není všechno v pořádku. A kdyby jen s Annou...

Také řidička, která Liama srazila není úplně jednoduchou postavou. I ona má máslo na hlavě a kostlivce ve skříni. A aby toho nebylo málo, dějí se tak podivné věci, že je nám jasné, že psychicky narušený je v této společnosti ještě někdo další.

Autorka skutečně velmi dobře manipuluje se čtenářem, protože i když od začátku tuší, jak to je, přece jen se v průběhu čtení ztrácí a tápe. Je jeho podezření správné? Kdo je tady ve skutečnosti oběť a kdo pachatel?

Se mnou jsi v bezpečí je hodně zajímavý thriller, který není napsaný klasickou formou - vražda, hledání pachatele, sledování vyšetřování. Tady máme obyčejnou ženu, poštovní doručovatelku, která má sama se sebou dost starostí a na vrch další tři osoby. Každá je nějak zvláštní a ani u jedné bychom nedaly ruku do ohně, že je po psychické stránce zcela zdráva. Navíc tušíme, že nějaká nevyřčená temná záhada mezi nimi stále proplouvá.

Ač mi ze začátku trvalo trochu déle, než jsem se skutečně začetla - dobrou třetinu mi totiž trvalo, než jsem začala podezírat všechny osoby z psychického narušení - nakonec se mi thriller hodně líbil. Nejlepší byla ta hra - kdo z koho. Kdo je tady blázen, kdo pachatel a kdo oběť? Zápletka by byla skvělým námětem na divadelní hru pro čtyři osoby! To je asi to, co mě bavilo nejvíce.  Dále jsem hltala Annin příběh a její průšvihy v práci. Sama brigádničím jako poštovní doručovatelka a tak mi její jednání připadalo o to víc šílené a nepřijatelné. Zatímco Anna byla přesvědčená, že koná samé dobro. Nebo ne?

Se mnou jsi v bezpečí je dobře napsaný psychologický thriller, ze kterého doslova mrazí. Máte totiž při jeho čtení pocit, že každý, kdo se kolem vás pohybuje je psychicky narušený a v bezpečí nejste ani sami se sebou. Vadil mi trochu moc rozvláčný začátek a také příliš fantastický konec. Myslím, že tato kniha by si zasloužila méně mlžit a více vysvětlovat již v závěrečných dramatických scénách.

Psychothriller Se mnou jsi v bezpečí rozhodně doporučuji všem milovníkům tohoto žánru a těším se, až od autorky vyjde další kousek.

Hodnocení: 79%

Knihu Se mnou jsi v bezpečí si můžete koupit na stránkách nakladatelství Mysterypress.