středa 16. května 2018

Recenze: Nora Roberts - Co přetrvá věky

Romantický příběh s prvky magie a fantasy vás vezme do současného Irska, kde se tři příbuzní a kamarádi poprvé setkají, aby zjistili, že je čeká opravdu nelehký úkol. Nora Roberts na stránkách knihy Co přetrvá věky rozehrává další magický příběh, kde se trojice mladých lidí pokouší vypořádat s dávným zlem a zároveň najde své protějšky, své životní partnery a lásky.

Počet stran: 320

Autorka Nora Roberts je známá svými úžasnými romantickými příběhy, plnými lásky a vášně. V poslední době vedle nich píše také trilogie, ve kterých se objevují magické prvky. Nevím, zda knihy přímo označit jako fantasy, ale částečně snad ano. Romantická linka v nich však převládá.

Výjimkou není ani novinka, která vyšla v nakladatelství Alpress. V knize Co přetrvá věky se seznamujeme s trojicí mladých lidí, které jsou hlavními hrdiny plánované trilogie. (I když to není v knize napsané, předpokládám na základě jejího obsahu, že to opět bude trilogie.) Hlavními hrdiny jsou tedy Branna, Connor a Iona. Poslední jmenovaná přijíždí na popud své babičky z Ameriky do Irska, aby se seznámila se sestřenicí Brannou a bratrancem Connorem. Od babičky ví, že všichni tři mají zvláštní magické schopnosti a že jen oni tři dohromady mají možnost přemoci zlého Cabhana, čaroděje, který s jejich rodem bojuje již od 13. století.

Iona je v novém domově přijata velmi pozitivně. Oba příbuzní ji rychle přijmou mezi sebe a seznámí se svými přáteli a kolegy, kteří pracují u koní. A protože Iona má dar mluvit s koňmi a je skvělá jezdkyně, najde se pro ni samozřejmě místo ve stájích, jejichž majitel je velmi drsný a mužný a ona se do něj - jak jinak - zamiluje.

Romantické příběhy plné lásky a dobrodružství čtu velmi ráda a knihy Nory Roberts jsou tak čtivé, že se čtou skoro sami. Přesto mi tento příběh nějak nesedl. Možná už je to na mě moc magických trilogií za sebou, možná je to všechno na "jedno kopyto." Je totiž jasné, že každá kniha bude věnována jednomu páru, že láska bude bezmezná a všechno překoná a navíc, tady mi nějak chybělo více dobrodružství a zápletek. Spíše se vše točilo kolem Iony a Boyla, do kterého dívka se zamilovala. Kniha byla samý sex a vášnivá láska, všechno do sebe zapadlo příliš snadno, všechno bylo příliš růžové a romantické. Na mě asi až příliš sladké.

Přestože jsem před několika dni dočetla jinou, také sladkou a romantickou knížku, která se mi moc líbila, tahle mi prostě nesedla. Asi to opravdu bylo tím, že se to až příliš podobá předchozím trilogiím, kde vždy trojice dobrých lidí najde lásku a při tom má za úkol porazit temné zlo. Snad kdyby se jednalo o samostatný příběh bez otevřeného konce...

Pokud máte rádi romantické příběhy, kde hlavní hrdinové disponují magickými schopnostmi, pak si určitě knihu Co přetrvá věky přečtěte. Čte se opravdu dobře, svižně a začtete se hned. Na mě byli tentokrát hrdinové příliš dokonalí, schopní, romantičtí a osud jim až příliš nahrával pod ruce.

Hodnocení: 65%

Knihu Co přetrvá věky koupíte na stránkách nakladatelství Alpress.