Recenze: Kathleen Tessarová - Sběratelka parfémů

Dva životy, dvě ženy, současnost i minulost v Paříži, ztracené tajemství vepsané v parfémech... To je stručné shrnutí všeho, co můžete v této emotivní knize potkat. Velmi silný text a velmi lákavý. Kdo nečte rád o rodinné minulosti, kostlivcích ve skříni a tajemství, které se týká především někoho jiného, než nás samotných?
Počet stran: 320

Na knihu Sběratelka parfémů mě nalákala nejen zajímavá anotace, ale také krásná obálka, která odkazuje na zajímavé prostředí parfumerie, vůní a Paříže, ale také na období, ve kterém se odehrává. Šedesátá léta, kde se děje příběh "současný", příběh hlavní hrdinky Grace, mě sice příliš nelákal, ale až na dobře zachycenou dobovou atmosféru jsem vlastně nevnímala, že hrdinka žije v mnou neoblíbené době. Příběh druhé ženy, Evy d´Orseyové nás pak přivádí do let třicátých, která už pro mě byla zajímavější. Mám tuto dobu prostě raději.

Eva byla dívka, kterou celý tento pohnutý příběh začal. Vyrůstala bez rodičů a již od mládí (14-ti let) se musela začít sama živit. Byla zaměstnána v jednom New Yorkském hotelu jako pokojská. Při této profesi se naučila mnohem víc, než jen stlát postele a uklízet vzorně koupelny hostů. Seznámila se tam se spoustou zajímavých lidí, mnohdy osudových, díky kterým se pak naplno rozběhl její životní příběh.

Grace žije v nepříliš šťastném manželství se svým společensky známým anglickým manželem. Když ho začne podezřívat z nevěry a má pocit, že se jí život hroutí pod rukama, přijde zajímavé rozptýlení. Pozvánka do Paříže, aby převzala dědictví po jisté Evě d´Orseyové... Grace vyvstanou na mysli nové otázky. Kdo je tato žena? Proč odkazuje své dědictví právě jí? Jelikož o ní Grace nikdy neslyšela, je přesvědčená, že se jedná o omyl. Proto bezodkladně sedne na letadlo a letí do Paříže, aby vše uvedla na pravou míru. Ujištěna advokátem, že se nejedná o žádný omyl a že je skutečně právoplatnou dědičkou, se rozhodne nejprve vypátrat, kdo Eva skutečně byla a proč odkázala svůj majetek právě jí. Grace netuší, že to, co se dozví, jí navždycky změní život.

Romány, kde se prolíná současnost s nedávnou minulostí, po které hlavní hrdinka pátrá, mám moc ráda a často jej vyhledávám. Proto jsem si nemohla nechat ujít ani tuto novinku z nakladatelství Metafora, která slibovala tajemství, dojemný příběh i zajímavé odhalení. Jelikož jsem podobných románů přečetla již spousty, tajemství, které kniha ukrývala, mi bylo jasné hned od první třetiny. A myslím, že to dojde i spoustě dalších čtenářek. To však není vůbec na škodu. Příběh je napsán velmi dobře, poutavě a místy opravdu velmi dojemně. S oběma ženami dokážete soucítit, držíte jim palce, tajíte dech v kritických momentech jejich života...

Autorka píše tak, že vás kniha chytne už od prvních řádek. Kapitoly jsou sice delší, ale ukončené vždy v podstatném okamžiku a tak nás udržují v napětí, co bude s danou hrdinkou dál. Kapitoly se totiž střídavě věnují životu Grace a životu Evy. Autorka vždy v zajímavém momentu přeskočí ke druhé hrdince a my nemůžeme jinak, než číst dál, abychom se dostaly zase k té první.

U těchto románů mám vždy nejraději samotné pátrání a závěrečné kapitoly, kde se zpravidla hlavní hrdinka dozvídá dojemné události. Ani tato kniha není výjimkou a tak mě rozhodně nezklamala. Splnila mé očekávání a navíc se velmi dobře četla.

Nádherný dojemný příběh dvou žen, které rozdělil a spojil osud, mě velmi potěšil. Jsem přesvědčená, že takových knih není nikdy dost a proto jsem moc ráda, že jsem měla možnost knížku číst a zařadit ji do své knihovny.

Děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu můžete zakoupit zde.