Recenze: Marika Šoposká, Berenika Kohoutová - Sedmilhářky

Čtete rádi blogy? Máte rádi deníkové záznamy obyčejných smrtelníků i slavných hereček? Pak se vám určitě bude líbit i publikace z nakladatelství Cosmopolis, kterou vydaly dvě mladé a krásné herečky - Marika Šoposká a Berenika Kohoutová. Jmenuje se Sedmilhářky, stejně jako jejich blog a obsahuje - jak jinak - články od počátků jejich blogerské činnosti.
Počet stran: 216

V poslední době se čím dál více zajímám o články na blozích, které vycházejí z deníkových záznamů. A tak mi nemohly uniknout i některé knižní počiny, vycházející právě z blogových článků. Když pominu deníky vycházející z mateřských - a otcovských - zkušeností, zaujala mě především publikace v nakladatelství Cosmopolis, kterou vydaly dvě herečky a blogerky právě podle svého blogu Sedmilhářky. A jelikož jsem se chtěla nechat překvapit, nepřečetla jsem si z jejich blogu ani jeden článek a rovnou objednala knihu.

Autorky začaly blog psát jako ekvivalent svých hovorů a smskových diskuzí. Jejich články především zpočátku spočívaly v tom, že si mezi sebou dopisovaly, oslovovaly jedna druhou, hovořily k sobě a navzájem na své články reagovaly. Bohužel někdy v těch prvních příspěvcích čtenář postrádá pointu. Měla jsem pocit, že v prvních článcích hlavně autorky Bereniky Kohoutové se množí výlevy rozhořčení, pomluvy, postěžování si na svůj život, nebo na lidi okolo ní... Až do nějaké sedmdesáté stránky jsem měla ze sedmilhářčího deníku rozporuplné pocity. Některé články prostě neměly hlavu, ani patu.

To se však za třetinou zlomilo a jakoby obě dívky našly sami sebe, svůj styl, způsob, jak psát blog a jednotlivé články. A já se začala bavit. Nemohu napsat, že jsem "trpěla" záchvaty smíchu - jak slibuje anotace - ale rozhodně jsem se nenudila. Historky z hereckého života, i snahy Mariky skloubit mateřství a práci, bylo opravdu zábavné číst. A dokonce i Berenika se rozepsala a její deníkové záznamy se četly dobře.

Asi největší podíl na tom, že se mi publikace nakonec opravdu líbila, má především rozumnější Marika. Její názory na mateřství a snaha "nezakrnět" a pracovat i na mateřské mi prostě byla sympatická. I když je pravda, že ne se všemi jejími nešvary bych se ztotožnila. Nikdy bych dítěti nedala k obědu jen rozmačkaný brambor a nikdy bych ho nenechala v pokakané plence... :)

Co rozhodně musím zmínit je celkové zpracování této publikace. Sedmilhářky jsou vytištěné na bílém papíře v brožované vazbě, ale obálka knihy je tvrdá a rovněž s bílým designem. Uvnitř i vně jsou ilustrace od Kristýny Nezvedové, která velmi trefně doprovází nejen jednotlivé kapitoly v knize, ale zároveň i články hereček na stejnojmenném blogu. Mají červenočerné ladění a jsou velmi povedené. Po straně má kniha červenou gumičku, kterou si stránky zpevníte. Jako když si píšete skutečný deník.

Pokud máte rádi historky z hereckého prostředí, hledáte ztřeštěnou knihu plnou zábavy a ironických poznámek, určitě si Sedmilhářky přečtěte. Já budu sledovat od teď i blog hereček, protože mě zajímá, jak to s nimi bude dál. Záznamy v knížce jsou totiž od 15. srpna 2014, kdy začaly společně psát blog, do 22. března 2016, kdy šla kniha do tisku.

Knížku můžete zakoupit zde.

Také jste četli Sedmilhářky? Nebo snad nějakou jinou knihu, která byla vydána na základě blogu? Pokud ano, dejte mi tip, ať vím, na co se zaměřit příště.
Jo a pokud jste četli Sedmilhářky, tak mi určitě napište, jak se líbily vám. :)