středa 16. listopadu 2016

Recenze: Chris Riddell - Otolína a žlutá kočka

Máte doma prvňáka, druháka, nebo o trochu starší dítě milující knížky? Hledáte pro něj zajímavou knihu, která ho zaujme, bude se dobře číst a zároveň ho pobaví svými obrázky? Pak mám pro vás tip na novinku z nakladatelství Ella a Max - Otolína a žlutá kočka. Autorem je úspěšný Chris Riddell, kterého mohou malí čtenáři znát už z jeho předchozí knížky - Otolína ve škole.

Nakladatelství: Ella a Max
Počet stran: 172

Otolína je malá holčička, která žije v obrovském bytě v domě, který svou střechou připomíná pepřenku a proto mu nikdo neřekne jinak, než Pepřenka. Její rodiče hodně cestují a na svých cestách sbírají kuriozity, kterými svůj byt plní. Jelikož jsou často na cestách, má Otolína k dispozici spoustu firem a jejích zaměstnanců, kteří jí chodí vařit, uklízet, leštit kliky a dokonce natřásat peřiny, než jde spát. Nerozlučným společníkem je pan Moura. Kocour, který s Otolínou sdílí její tajemství a zúčastní se jejích dobrodružství.

V knize Otolína a žlutá kočka přijdou Otolína s panem Mourou na stopu podivnému gangu, který má na svědomí okrádání majitelů mazlíčků o jejich šperky. Gangu nevelí samozřejmě nikdo jiný, než elegantní vychytralá žlutá kočka. Otolína stojí před velkým úkolem. Musí spolu s panem Mourou přijít nejprve na to, jak krádeže provádí a poté jim v nich zabránit. Podaří se jim to?

Více prozrazovat nebudu, protože to už si každý může přečíst v knížce Otolína a žlutá kočka. Tato publikace je směřována především malým čtenářům, kteří se čtením teprve začínají. Textu není mnoho a je doplňován četnými ilustracemi. Jak text, tak ilustrace vytvořil Chris Riddell. Obrázky jsou pečlivě propracované, většinou šrafované a jediná barvička, kterou jsou kresby doplněné, je červená. Některé obrázky doplňují popisky - bytu, osob, jídla, předmětů atd. V některých chvílích se ilustrace mění až v jakýsi komiks, kterým je doplňován text. Např. v místech, kde autor popisuje, jaké hlasy se linuly potrubím, nebo z oken v domě.

Otolína je hrdinka, kterou si děti ihned zamilují. Je chytrá, neohrožená a má volné pole pro své činy. Naopak rodičům možná budou vstávat hrůzou vlasy na hlavě, když si představí, že by jejich ratolesti mohly chtít Otolínu napodobit. Přece jen to, že se malá holčička jen v doprovodu kocoura potuluje nočními ulicemi plnými gangsterů, to není moc uklidňující.

Pevně věřím, že knížka bude děti hodně bavit a rodiče že přimhouří oči. :) Knížka si to rozhodně zaslouží. Je nádherně provedená a láká už jsou překrásnou obálkou, kde domiluje červená barva, v oválném okénku vykukuje Otolína s panem Mourou a hřbet je doplněn zlatým ornamentem.

Za sebe mohu napsat, že se mi Otolína opravdu hodně líbila. Jako dospělý čtenář jsem se nad ní pobavila a strávila s ní příjemnou hodinku. Jsem ráda, že jsem mohla tohoto autora a jeho novou knížku poznat.