Recenze: Tone Finnangerová - Tilda a dům hraček

Tvoříte rádi? Jste ti, kteří milují ruční práce, šijí, pletou nebo háčkují? A máte malé děti? Co takhle vytvořit jim pohádkové království hraček v jejich pokojíčku pomocí látky, nitě a šicího stroje? Knížka Tilda a dům hraček obsahuje plno nádherných nápadů na hračky i doplňky do dětských pokojíčků a i když se může na první pohled zdát, že se jedná o hračky především pro malé princezny, opak je pravdou. Na své si přijdou i malí raubíři. :)

Počet stran: 138

Jelikož jsem od přírody tvořivý tip a miluji ručně dělané hračky, ať už je vyrobím já, babička či je koupím někde na trhu, musela mě nutně novinka v nakladatelství Metafora zaujmout. Tilda a dům hraček je totiž knížka, která přináší plno originálních nápadů a návodů, jak vytvořit v dětském pokojíčku hotový ráj. Není to jen pár návodů bez ladu a skladu. Tohle je kompletní koncept na vytvoření pokojíčku v duchu šitých hraček i doplňků. Můžete si proto vybrat, zda ušijete "jen" panenku, zvířátko, polštář či deku, nebo zda to všechno propojíte a sladíte v jedno kompletní dětské království.

Osobně ráda háčkuji a to především čepičky. Uháčkovat medvídka či jiné zvířátko mě samozřejmě baví také. Ale s šitím jsem - přiznávám - na štíru. Stroj nemám a ani na něm neumím a když jsem někdy potřebovala něco "spíchnout", dělala jsem to v ruce. Přesto když jsem spatřila tuto knížku, okamžitě jsem po ní zatoužila. Co na tom, že nemám šicí stroj. I kdybych to měla v ruce dělat rok, tak to za to stojí...

Knížka rozhodně předčila veškeré mé představy. Je rozdělena na tři části. V první se autorka věnuje PANENKÁM. Tedy přináší podrobné popisy, jak takovou panenku střihnout, ušít, nazdobit. Začíná přirozeně tělíčkem, pokračuje spodním prádlem, šatičkami, kabátky a doplňky. Preciznost, s jakou tvoří je neuvěřitelná a nádherná. Přiznám, že ač okouzlená, trochu jsem se zarazila. Říkala jsem si, tohle já nikdy nedokážu. Jenže autorka vše vysvětluje velmi jednoduše, krok za krokem a tak věřím, že se postupem dopracuji až k panence.

Protože však budu opravdový začátečník, líbí se mi druhá část MOŘE A VODA.  Tam totiž kromě složitějších patchworkových dek apod. můžeme najít i návody na jednoduché rybky a trochu složitější, ale stále pro začátečníky vhodné velryby. A proto si říkám, že podle autorčina popisu tohle zvládnu i já.

Třetí část EXOTICKÁ ZVÍŘATA mě okouzlila snad nejvíce. Roztomilí papoušci, dlouhatánský had, kterého prostě musí zvládnout každý začátečník a hlavně - ty úžasné opice! Do těch jsem se zamilovala nejvíce.

I když jsem měla od knížky jistá očekávání, svým zpracováním, nádhernými fotkami, precizními výrobky a jednoduchým návodem na výrobu mě naprosto nadchla. Nemůžu se dočkat, až prohrabu bednu se zbytky látek a pustím se do tvoření. I když budu šít v ruce, věřím, že se dopracuji k nějakému pozitivnímu výsledku.

Pokud rádi tvoříte a to především pro své děti, knížka Tilda a dům hraček vám nesmí uniknout.

K dostání je na stránkách nakladatelství Metafora.

Hodnocení: 100%