Recenze: Anna Ekbergová - Ztracená

Jedna žena, dva muži, dvě jména a žádná minulost. To je stručné shrnutí milostného thrilleru Ztracená od Anny Ekbergové. Louisa žije na dánském ostrově spolu se svým přítelem - spisovatelem Joachimem. V klidu si vede malou kavárnu, kde začínala jako servírka, ale postupně se vypracovala až na majitelku. Jednoho dne však její klid skončí. Do kavárny a současně i do jejího života vtrhne muž, který tvrdí, že je její manžel. A navíc ji oslovuje jako Helenu...

Počet stran: 360

Anna Ekbergová je pseudonym, pod kterým píše dvojice autorů Anders Ronnow Klarlund a Jacob Weinreich. Přestože jsou oba autoři muži, román spíše vyznívá, jako by jej skutečně napsala žena, za kterou se "schovávají". Vynikající napínavá zápletka je tu a tam okořeněná sexem, ale stále se drží v mezích dobrého thrilleru, namísto aby spadala do pro mě podřadné erotické literatury.

Louisa žijící s Joachimem v Dánsku, je jednoho dne vytržena ze stereotypu a cizím mužem je oslovována jako Helena. Po zavolání policie se vše obrátí vzhůru nohama. Na místo podivného návštěvníka je zadržena Louisa s přítelem a jsou vyslýcháni, jako viníci. Ale čeho? Co mohli spáchat dva lidé, kteří údajně podivného muže nikdy neviděli? A proč oslovuje Louisu jako Helenu?

Teprve po zadržení a výsleších na policejní stanici si začne Joachim uvědomovat, že je na jeho partnerce cosi tajemného. Ani po skoro třech letech nezná její minulost, její rodinu, její dětství. Co dělala před tím, než se poznali, kromě toho, že mu řekla, že cestovala. Může mít opravdu něco společného s bohatou Helenou, která se před třemi lety ztratila?

Louisa si je dobře vědomá, že její minulost vězí v mlhách zapomnění. Po úrazu hlavy se probrala na trajektu a u sebe měla jen batoh s doklady ženy, která se jmenovala Louisa. Proto přijala toto jméno za své. Ale kdo je ve skutečnosti? Jaká je její minulost? Opravdu se ztratila, nebo před něčím prchala? Hrozí jí nyní nebezpečí od neznámého muže, který tvrdí, že ji stále miluje?

Thriller Ztracená je zatraceně dobře napsaný román, který vás zaujme od prvních stránek. I když tušíte, odkud vítr vane, stejně jako Louisa a později Helena nevíte, kdo je ten špatný a kdo dobrý. Komu může nebohá žena věřit? A je obětí, nebo pachatelem? Psychologie postav, hlavně samotné Heleny a také Joachima je vypracována tak dobře, že máte pocit, že prožíváte příběh s nimi. Že se i vás citelně dotýká to s čím se oni sami musí vypořádat. Není to jen o ztracené a znovunalezené lásce, ale především o strachu, kdo je ve skutečnosti jaký člověk a zda mohou důvěřovat sami sobě, jeden druhému i lidem kolem sebe.

V příběhu se ukrývá zločin z nedávné minulosti, který souvisí s brutálním napadáním a vraždami prostitutek, ale také zločin dávný, který je třeba odhalit, aby byla poznána celá pravda. Pravda, která je po dlouhé roky ukrývána, aby nenarušila stabilitu obrovské prospívající firmy. Kam až jsou její majitelé a nositelé této tradice schopni zajít? Dokáže Helena odhalit pravdu a vypátrat zločin, který jí ve skutečnosti podtrhne zem pod vlastníma nohama? A jaký to má vlastně všechno smysl?

Román Ztracená se mi opravdu hodně líbil. Četl se sice pomaleji, především začátek, který nebyl úplně nejzáživnější, ale po první třetině se příběh rozběhl a pak jsem již knihu nedokázala odložit. Líbilo se mi na tom, že ukrývá nejen současné tajemství a nedávné zločiny, ale především rodinnou minulost, kvůli které jeden z předků našich hrdinů spáchal zločin a ten je třeba odhalit. Mám ráda rodinná tajemství a staré zločiny, tudíž mi v tomto ohledu román naprosto vyhovoval.

Thriller sice není psán stylem, kdy byste za každou dočtenou kapitolou okamžitě zatoužili číst další, tak, jak to umí např. Kristina Ohlssonová, nebo Mo Hayder, ale je napsán velmi dobře a po začtení se již nedokážete odtrhnout. Věřím, že potěší především milovníky zamotaných a ne příliš drastických thrillerů i psychothrillerů.

Hodnocení: 83%