Recenze: Robert Bryndza - Noční lov

Erika Fosterová je svérázná šéfinspektorka s velmi pohnutou minulostí. Místo aby uplatnila svůj talent, dělá jednu "botu" za druhou a znepřáteluje si své nadřízené. Když se však objeví sériový vrah, který kosí osoby, jenž zdánlivě nemají nic společného, pustí se do pátrání s výdrží pitbula. Jak se jednou zakousne, už nepustí. Ale co když jí nadřízení případ odejmou?

Počet stran: 432

Když se před Vánoci objevila na knižních pultech novinka britského autora žijícího s manželem na Slovensku Dívka v ledu, čtenářský svět se obrátil vzhůru nohama. Knížka byla totiž natolik dobře napsaná, že její příběh každého pohltil a byl prostě zcela strhující. Já měla tu čest patřit mezi vyvolené, kteří mohli knihu číst hned poté, co spatřila světlo světa. Boom byl dokonce tak velký, že začátkem roku 2017 byla zcela vyprodána. Samozřejmě tou dobou se začaly objevovat i nějaké negativní recenze - jedna kniha se prostě nemůže líbit všem. Ty pozitivní však stále převažují! A tak, když nakladatelství Cosmopolis zveřejnilo informaci, že brzy vyjde druhý díl s hlavní vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou, měla jsem ohromnou radost a na knihu jsem se moc těšila.

Noční lov, jak se druhý díl jmenuje, nás opět zavádí do současného Londýna. V lepší čtvrti je brutálně zavražděn oblíbený praktický lékař. Je nalezen nahý v posteli, s pytlem přetaženým přes hlavu. Příčinou smrti je udušení. V krvi se mimo jiné najde droga, která se používá při sexuálních hrátkách. Lékař se rozvádí a policie najde v jeho nočním stolku gay-porno časopisy. Zvrhly se snad sexuální hrátky až k smrti jednoho z aktérů?

I když se zdá, že vražda lékaře má sexuální motiv, Erika si ubrání případ pro sebe. V opačném případě by ho musela předat týmu, který se na takové vraždy specializuje. Jenže tento tým vede její soupeř, kolega, se kterým bojuje o místo na pracovním výsluní a to si přece Erika nemůže nechat líbit. Když se brzy poté objeví druhý mrtvý, u něhož se sexuální motiv zdá absolutně mylný, je si Erika svou hypotézou jistá a pátrá s vervou sobě vlastní. Do pátrání dává absolutně vše. Ostatně její soukromý život je téměř nulový a práce je pro ni naprosto vším.

Netrvá dlouho, a ukazuje se, že vrah s Erikou navázal spojení. Posílá jí vzkazy, snaží se v ní vzbudit vzpomínky na temnou minulost. Vše začne být ještě napínavější ve chvíli, kdy se objeví třetí oběť, z jejíž vraždy je obviněn jeden z Eričiných lidí. Byla její hypotéza zcela mylná? Má člověk z týmu na svědomí všechny vraždy, nebo jen tu poslední? Snaží se poslední oběť hodit na sériového vraha?

Noční lov je strhující od samého začátku, stejně jako první díl. Čte se velmi dobře, příběh rychle utíká a Erika se svými kolegy se mi pomalu dostávali opět pod kůži. Jelikož už vím, jak může být negativní a nepřátelská, jak si kolem sebe jen přidělává problémy, zvykla jsem si na ni a začínám ji mít ráda takovou, jaká je. Jsem nadšená, že se autor rozhodl vytvořit sérii knih, kde figuruje právě tato vyšetřovatelka. Vždyť kdyby byl hlavní hrdina jen kladný, byla by to nuda.

Co mě na knížce zarazilo, bylo odhalení totožnosti (potenciálního) vraha už v polovině příběhu. Autor prozradil, o koho se jedná, aby následně přišel s další vraždou a novým obviněním. A teď, jak to vlastně je? Je odhalený vrah opravdu vrahem, nebo je celá hypotéza mylná a za vraha se pouze někdo vydává. Sedí skutečný vrah ve vazbě, nebo je na svobodě a komunikuje s Erikou?

Když už se zdá, že je Erika vrahovi blízko, je jí případ odejmut. Další vražda v sobě totiž jasně nese zmiňovaný sexuální podtext a navíc obviněný je jedním z jejích lidí. Nepřipadá v úvahu, aby vyšetřovala jeho vinu, nebo nevinu. Erika se však nevzdává. Přes zákaz nadřízených pátrá na vlastní pěst. Je přesvědčená, že její člověk je nevinný. Ale co když se tentokrát mýlí?

Noční lov se mi líbil skoro stejně, jako první díl série. Pouze odhalení (potenciálního) vraha v polovině knížky mi přišlo divné a kniha pak nějakou dobu neměla tak napínavý ráz. Vše se zlepšilo až v závěru, kdy se naše hrdinka ocitla dokonce v ohrožení života.

Noční lov mi svým prostředním i způsobem pátrání a koneckonců i negativní hlavní hrdinkou - vyšetřovatelkou hodně připomíná knihy S.J.Bolton. Je to možná hodně odvážné tvrzení, tyto dva autory srovnávat, ale já to tak opravdu cítím. Knihy zmíněné autorky jsou pro mě naprosto nejlepší thrillery a Robert Bryndza se s těmi svými hodně přibližuje. Příběh se čte výborně, je svižný, napínavý, vtáhne vás do děje a hlavní hrdinové cloumají vašimi pocity.

Jediná výtka, kterou mám je na straně 375, kde se autor zřejmě zamotal do vlastního příběhu. Vyšetřovatelé tam totiž probírají záznamy z chat roomu, kde sledují diskuzi mezi vrahem a jeho známým. A vraha jmenují jménem, aniž by ho v tu dobu znaly. I mistr tesař se někdy utne! :)

Noční lov je další vynikající thriller, nebo spíše krimiromán z pera Roberta Bryndzy a já se moc těším na další díl. Ponese název Temné hlubiny a v knížce už jsem měla možnost číst anotaci, která zní více, než lákavě. Doufám proto, že jej nakladatelství Cosmopolis vydá co nejdříve. :)

Děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!
Knihu Noční lov můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Cosmopilis (Grada).