Recenze: Nora Roberts - Tanec Bohů

Dva světy - ten náš, který všichni známe a pohádková země, kde je zcela běžné, že se princ promění v draka. Všude je však přítomno nejen dobro, ale i zlo. A zlo představují především vampýři, kteří se neštítí ničeho, přináší, zmar, zkázu a smrt. Naštěstí existuje šest přátel, tzv. Kruh věrných, kteří mají dost síly, aby se jim postavili. Bude však jejich síla stačit k tomu, aby všechny vampýry zničila a sprovodila ze světa?

Počet stran: 304

Kdo sledujete můj blog, tak se možná podivíte, po jaké knize jsem to sáhla. Ano, čas od času dostanu chuť odlehčit vážnou a historickou literaturu něčím jednodušším, pohádkovějším a neuvěřitelnějším. Tentokrát mě opravdu hodně zaujala novinka z nakladatelství Alpress od známé a oblíbené autorky Nory Roberts - Tanec Bohů. Už jednou jsem držela její knížku v ruce a i když to byl několikátý díl série a moc jsem se nechytala, věděla jsem, že dokáže psát velmi čtivě. Navíc ta nádherná obálka a skvělá anotace, kterou Tanec Bohů sliboval... Bylo rozhodnuto, knížka putovala ke mně a jakmile přišla, tak jsem se do ní ponořila.

Hned na začátku mi došlo, že se jedná o druhý díl trilogie, což mě trochu zklamalo, protože podle anotace jsem si toho nevšimla. Ale ničemu to nevadilo, i když autorka události prvního dílu moc neprobírala, rychle jsem se chytla a začetla se do příběhu, který mě zcela pohltil.

Hned v úvodu jsem poznala šestici přátel, kteří tvoří tzv. Kruh věrných a mají společně bojovat proti démonům - vampýrům vedeným tajuplnou Lilith. Hlavní hrdinkou tohoto dílu je Blair, která navázala na rodinnou tradici a stala se lovkyní vampýrů a bojovnicí. Spolu s ní v domě hodného vampýra Ciena žije čaroděj Hoyt a jeho žena, kouzelnice Gleena, a potom dva mladí lidé - dívka Moira a muž Larkin, kteří přišli z kouzelné země, aby se spojili s ostatními a společnými silami zastavili morovou ránu, která se v podobě vampýřího přepadení chystá zničit jejich krásnou, trochu pohádkovou zemi. Zatímco Larkin je ve své zemi lordem a následníkem trůnu až v několikáté linii, Moira je princezna a budoucí královna. Každý z nich má nějaké zvláštní schopnosti, které postupně poznáváme. Důležité však je, že jsou to všichni velmi sympatičtí hrdinové, kteří však mají i své chyby, nejsou tedy přeslazeně úžasní a dokonalí. A především jsou to muži a ženy a nejde to jinak, aby mezi nimi nevznikalo milostné pouto.

První polovina příběhu se odehrává v našem světě (v Irsku), kde hrdinové bojují s Vampýry, poznávají jejich strategie, doupě, centrum jejich síly a v druhé polovině se přesouvají pomocí kamenného kruhu s názvem Tanec Bohů do země pohádkové, kouzelné, která je domovem Larkina a Moiry. Tam se střetává trochu středověký svět s moderními názory některých našich hrdinů a my najednou zjišťujeme, že je naprosto normální létat na drakovi, stejně jako se koupat v řece nebo bydlet na hradě či ve starém voze.

Od knihy jsem očekávala především oddechové čtení s prvky fantasy. Dostala jsem však mnohem více. Vůbec jsem nečekala, že mě příběh Nory Roberts tak pohltí a nadchne. Její styl psaní je úžasný, čtivý, návykový... Musíte prostě číst pořád dál, i když kniha neoplývá extrémním napětím. Ne, že bych tak strašně toužila vědět, jak to všechno dopadne - přece jen mám pocit, že v takovémto romanticko-pohádkovém čtení je výsledek předvídatelný, ale ti hrdinové... oni mi prostě scházejí!

Na začátku jsem si říkala, nevadí, že mám jen druhý díl, prostě si ho přečtu a možná si pořídím třetí. První číst není nutné. Ale ono je! Teď už vím, že si chci přečíst i začátek toho všeho, především příběh Gleeny a Hoyta a toho, jak se potkali a dali dohromady a také doufám, že třetí díl vyjde co nejdříve, protože toužím vědět, jak to všechno dopadne s Moirou. Stane se opravdu královnou? Vytáhne právě ona bájný meč z kamene, nebo to bude Larkin? A pokud to bude Larkin, co jeho láska k Blaire? Ona přece v pohádkové zemi zůstat nechce a Larkin jako král by ji opustit nemohl...

Je příliš mnoho otazníků, které ještě musí autorka zaplnit. A já se musím přiznat, že všech šest hrdinů mi už teď, pár hodin po dočtení nesmírně schází... Chci další jejich příběhy. Chci vědět, co s nimi bylo dál. A chci další knihy od autorky, protože tuším, že se velmi brzy stane mou hodně oblíbenou a nechápu, jak mi mohly její knihy až dosud unikat!

A na závěr musím dodat, že po té sérii vážných, nebo historických knih mám díky této knize chuť objevovat další fantasy knihy a světy a doufám, že na to bude dostatek času. Pokud tedy máte tipy na takové knihy či série, které by mi neměly uniknout, tak do komentářů s nimi. :) Děkuji!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Alpress.