Recenze: Sharon J. Bolton - Temné říční proudy

Lacey Flintová je zpět! Oblíbená problematická policistka, která se nebojí riskovat vlastní život pro záchranu veřejnosti se vrací na stránkách nejnovějšího románu Sharon J. Bolton - Temné říční proudy. Tentokrát čelí nebezpečí, které číhá v blízkosti řeky. Jak je možné, že právě Lacey, která tajně plave v Temži každý den, našla podivně zabalenou mrtvolu u starého mola? Kdo jí dává na hausbót plastové lodičky? A kdo je tajemná Thessa, se kterou se pomaličku začíná přátelit?

Nakladatelství: Domino
Počet stran: 496

Již počtvrté se autorka vrátila ke své hlavní postavě - Lacey Flintové. Mladé policistce, která nemá právě růžovou minulost a vzpomínky ji připravují o klid i spánek. A nepomáhají tomu ani složité případy, které Lacey vyřešila v předchozích dílech. Nyní se s ní setkáváme jako se ženou smířenou s osudem. Lacey se rozhodla konečně si pořídit domov a zakoupila si hausbót na břehu Temže. Pozici detektiva vyměnila za uniformu konstábla, a pevninu vyměnila za loď brázdící Temži a stíhající zločince i pašeráky.

Když Lacey jednoho dne plave v Temži, stejnou trasou jako obvykle, upoutá ji neobvyklý pohyb poblíž starého mola. Doplave tam a zjistí, že se za kameny zachytila mrtvola. Zavolá kolegy a pustí se do výlovu a odhalování totožnosti. To, co se zpočátku zdá jako denní rutina se však vyvine ve složitý případ. Mnohem složitější, než jaký kdy řešila.

Aby toho nebylo málo, kdosi jí zanechává na hausbótu podivné pozdravy - plastové lodičky, srdíčka i říční kraby. Vedle tohoto případu sledujeme i mnohem více než v dřívějších dílech životy policistů kolem Lacey. Sledujeme Danu Tullochovou, jak se rozhodne splnit si sen, Marka, kterého Lacey tajně miluje, jak pokračuje v tajné akci a konečně i Lacey, která zase odhalí trochu více ze svého soukromí.

Bolton dokázala opět že je Spisovatelka s velkým "S". Do děje vtáhne čtenáře od prvních stránek a udržuje ho v napětí až do samého závěru. I když jsem v tomto románu neměla vůbec možnost pátrat spolu s Lacey po vrahovi, přece jen jsem si s tím lámala hlavu. Ale až téměř na konec. Protože až hodně za polovinou knihy začala autorka odhalovat více a také začala více prozrazovat, jak je celý děj propojený. I když vám pak hodně věcí dojde, skutečného vraha asi odhalí jen málokdo.

Postavy byly opět bravurně vykresleny, i když vrah byl tentokrát ukryt tak, že jsme o něm nevěděli vůbec nic. Psychologie hlavních postav už byla jakousi rutinou, proto se s tím autorka také tolik nezabývala. Počítala s tím, že Lacey, Danu i Marka už známe z předchozích dílů. Z toho důvodu bych také nedoporučovala čtenářům číst knihu Temné říční proudy samostatně. Určitě by bylo dobré přečíst alespoň první díl - Už mě vidíš?, aby čtenář pochopil minulost Lacey. Jinak mu spoustu narážek od jedné z postav bude nepochopitelných.

Sharon J. Bolton mám jako autorku velmi ráda. Mezi autory thrillerů je mou nejoblíbenější. Jelikož mi nechybí zatím žádná její v češtině vydaná kniha, Temné říční proudy bych si rozhodně pořídila. Díky nové spolupráci s nakladatelstvím Domino jsem však měla možnost číst ji ještě dříve, než se objeví na pultech knihkupectví, jako novinářský recenzní výtisk. Za to nakladatelství Domino moc děkuji.

Temné říční proudy mají vše, co má dobrý thriller mít - napětí, zajímavou těžko řešitelnou zápletku a na vrch legendu o mořské panně, která se zjevuje lidem na Temži. U tohoto románu mě mrazilo v zádech a konec jsem přečetla jedním dechem. Během druhé poloviny už jsem nebyla schopna knihu odložit a přečetla ji na jeden zátah.

Zdá se, že tento díl by mohl být závěrečný z celé série, přesto cítím, že si u hlavních postav autorka nechala ještě dvířka otevřená. Osobně doufám, že tímto to ještě všechno neskončilo, protože Lacey i Marka mám moc ráda, stejně jako Danu a chtěla bych vědět, jak se jejich životy a vztahy budou vyvíjet dál.

Temné říční proudy rozhodně doporučím všem milovníkům dobrých thrillerů. Ostatně doporučím celou sérii s Lacey Flintovou! Sharon J. Bolton opět dokázala, že patří mezi ty nejlepší autory thrillerů!

Hodnocení: 92%

Knihu Temné říční proudy koupíte na stranách nakladatelství Domino.